these hard times

Say goodbye, these days are gone
And we can't keep holding on
When all we need is some relief
Through these hard times
Through these hard times

alla säger att studenten är en sån härlig och underbar tid. men när då undrar jag ? när är det sådär underbart och man bara njuter av livet? än så länge, å de är ändå bara 9 dagar innan den stora dagen, har jag inte känt ett piss av den underbara och härliga tiden. inte ett piss! jag känner mig bara totalt slutkörd och jag ser inte det minsta ljust på framtiden. rent allmänt har det varit mycket att göra i skolan de senaste veckorna, inte minst allt de man skulle gjort tidigare under terminen, så det är mitt egna fel, men resten av uppgifterna, som vi fått nu på slutet har kört slut på mig. inte blev de bättre då jag fick mig en lättare hjärnskakning och, tydligen, gjorde allting fel för att få det att gå över fortare. men vad ska man göra då man går på ett it-gymnasium och har massor att göra kvar i skolan ? jo, man måste sitta framför datorn och jobba, man måste slita och stressa för att få allting klart så man får betyg i alla kurser.
inte heller ser jag ljust på framtiden. jag har inget jobb. jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. jag vet inte om jag vill plugga vidare. tack syo:n, du har gjort min framtid så ljus.
men jag ska härda ut, snart kanske den där uppenbarelsen kommer och allt blir solklart, jag vet precis vad jag vill och allt löser sig. jag får ett jobb och min student blir perfekt och jag bara njuter av livet... ja, den dagen kanske kommer iaf...

det bra jag har att skriva idag är att, jag har mina studentkläder klara, å jag är faktiskt nöjd! och jag fickparkerade som en gud idag på körlektionen ;)

Kommentarer
Postat av: Klas

Känner likadant. Duktig Nathalie, du är grym på att köra bil ;)

2008-05-26 @ 13:17:07
Postat av: Cathrin

Haha, jag var också grym på att fickparkera! Vi kanske ärvde det av våra föräldrar, mamma säger själv att hon inte har den förmågan, så jag kanske tog den av henne...

2008-05-26 @ 15:19:23
Postat av: Morsan

Bra att ha många att be om hjälp när jag måste parkera !

Bravo !!

Och du, det finns fler jobb man säka om man har körkort

2008-05-26 @ 16:10:30
Postat av: zandra

oh happy day? ryck upp dig kvinna! inget blir väl bättre av att gräva ner sig och tycka att allting ser mörkt och tråkigt ut? använd telenumret jag gav dig och sök dig ett jobb!

2008-05-26 @ 20:06:34
Postat av: Morsan

"Man ska inte kasta sten i glashus"

2008-05-26 @ 20:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0