the future freaks me out

denna vecka sa det bara pang, så var helgen slut. blev trött efter en vecka på praktiken, alltså på mammas jobb. det är kaos där, och ingenting funkar, och då ljuger jag nog inte heller. ring hit och ring dit, gå dit och prata med den och den. åk dit och gör det, skaffa det och skriv detta. ja, rörigt var det, och jag blev trött i huvudet av det. men nu har jag vilat upp mig så nu är jag redo för en ny vecka. imorgon ska vi ut på massa ärenden, så jag kunde inte fara till skolan och hjälpa till med boken, och med id-korten. de var rätt värdelöst, kändes som om jag skulle behövt åka dit. men det ordnar sig nog finfint ändå :)

jag har också börjat fundera mycket på framtiden. det blir en process man redan gått igenom en gång, högstadiet till gymnasiet. hur mycket man ändå inte vill tappa kontakten med många, så blir det så. man växer ifrån varandra och hittar nya vänner. och man sitter där, läser om olika utbildningar. vad vill jag bli, vad ska jag söka för linje?
nu sitter jag där igen. vad vill jag bli, vad ska jag söka för utbildning? fast nu ska jag söka till högskola istället för gymnasiet. är det lika lätt att hoppa av, börja om och byta där? nu känns de ändå som om det är ett viktigare val man står inför.
kommer vi stå där på studenten och säga "åh, vi måste fortsätta umgås och hitta på saker. vi får inte tappa kontakten. tiden vi haft har vart så kul, det måste vi fortsätta med". hur mycket sanning kommer det då ligga i orden? kommer vi alla försvinna åt olika håll i landet, och ens prata mer sen?
ja, det är många tankar som snurrar i huvudet. och snart måste beslut fattas. om 122 dagar tar vi studenten, och då ska väl allt vara klart inför framtiden? plugg eller jobb? utbildning? stad att bo i? lägenhet? till största del antar jag att allt borde vara klart.


men nu har jag bloggat tillräckligt på ett tag!

Kommentarer
Postat av: Karro

jadå det kommer gå fint för oss på måndag, typ iaf:P
Men shit bara 122dagar kvar?! Jag är iaf sugen på sundsvall men britten må ju hjälpa till lite mer tycker jag.

2008-02-03 @ 20:11:14
URL: http://kolsyrran.blogg.se
Postat av: linda

är inte bara 122 dagar kvar? då e de ju snart 100dagars
:O omg!

2008-02-03 @ 22:44:09
URL: http://lindaingridkristina.blogg.se
Postat av: Morsan

"Bloggat tillräckligt på ett tag", jag hoppas det bara gällde det inlägget. Ser redan fram mot nästa uppdatering. Kul att få redan på funderingarna inför framtiden....

2008-02-05 @ 06:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0