because i couldn't care less

alla hjärtans dag, vem kom på nått sånt skit? det har ju tappat helt sin betydelse, vad det hade för betydelse från början vet jag inte ens, men nu går det ut på att man ska köpa blommor, smycken, choklad, blommor, kort.. ja jag vet inte allt vad man ska köpa, till någon man tycker om. är det rätt? ska det verkligen finnas en speciell dag för att göra sådant? känner man sig inte mer uppskattad om man kan få de vilken dag som helst? jag skulle bli mycket mycket gladare om jag fick någon liten present eller något, den 15 mars, 29 maj, 9 juni.. ja, ni fattar principen. skulle bli gladare över det, än att få en present på en framtvingad kärleksdag.
jag firar inte alla hjärtans dag. tycker inte att man ska lägga ner massa pengar bara för en dag. då är det bättre att visa hur mycket man tycker om någon, när man känner för det. jag hittade ett perfekt kort till älski igår, men eftersom jag är emot principen med alla hjärtans dag, så fick han det inte igår, utan idag istället.
jag blir gladare för ett litet gulligt sms ibland där det står "jag saknar dig" eller "ville bara säga att jag älskar dig" eller en kram eller en puss något sånt, än ett smycke som jag ändå aldrig kommer använda, eller en blomma som man ändå ska kasta, eller choklad man äter upp.
men det är så jag är. vad tycker ni om alla hjärtans dag?

Kommentarer
Postat av: Cathrin

överskattad dag, mår man inte bra så blir det en dag fylld med tvång... nä mer spontana dagar istället!

2008-02-16 @ 16:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0