tierd of being me

studenten hit och studenten dit. jag är less på hysterin kring studenten, visst det kanske är en stor "högtid" och det är väl något man kommer minnas för livet, men ändå. går det inte lite över styr ibland? eller är det bara jag som är för negativ? bal hit och bal dit, klänning, skor, smink, hår hit och dit. studentdagen, kostym för karlarna och vita klänningar för damerna? varför är det en tradition egentligen? måste man verkligen ha det? jag är opepp som fan till att ta studenten. dels alla förberedelser, dels själva grejen. ena dagen står vi där som studenter, dagen efter är vi arbetslös. hur bra låter det då? det låter kasst och man blir deprimerad av att höra ordet arbetslös.
högskola hit och dit, folkhögskola? ja, det finns många alternativ. folkhögskola verkar vara mer en vidare gymnasie-utbildning medan högskola står stämplat för eget ansvar. eh, eget ansvar, vad är de? jag vet inte. jag sitter här med minst tre veckors projektarbete att ta igen. hur svårt kan det vara att sätta sig 1-2 timmar per dag och jobba litegrann med det? eget ansvar, eget ansvar! det är jag kass på. hur skulle då högskola gå? eller vaknar jag på morgonen den dagen jag är arbetslös och helt plöstligt har eget ansvar? kanske, man kan ju hoppas.
en till sak som gör att jag inte ser fram emot studenten lika mycket är att jag önskar att hela släkten var samlad, som det var när mina systrar tog studenten. när min lilla söta mormor sprang omkring och försökte fota allting som hände med sina, rättså skakiga, händer. men det gör inget mormor, vi älskade dig ändå! jag hoppas du kan se min student ändå, jag kommer tänka på dig. och förresten, mina tjocksockar börjar bli trasiga. mina fina fina tjocksockar. :(

jag är så himla skolless just nu, så det är galet. jag är less för att jag har mycket att ta igen, och jag är less för att jag inte gör sakerna i tid. hur svårt kan det vara, eget ansvar? jag är helt enkelt sjukt less. men jag får bita ihop och hålla ut. bara typ 57 dagar kvar.. hurra. sen klassas jag som arbetslös.


jag är bara så less!
men det går väl över

Kommentarer
Postat av: Klas

Snygg bild! Jag förstår dig. Jag känner typ likadant! Men vi klarar oss :)

2008-04-08 @ 20:59:44
Postat av: Sandra

Det löser sig det där.. Oj oj, kan fortfarande inte släppa att du skrämde mig på bussen i veckan. Blev så fruktansvärt förvånad av att se dig där.. Eller det var snarare oväntat. Det var trots allt väldigt tidigt också, så kanske det spelar in en hel del med! ;)

2008-04-09 @ 09:27:23
Postat av: Cathrin

Haha, pesimist som säger att man blir arbetslös! Det heter att man är mellan två aktiviteter... Vit klänning på studenten? Inte nödvändigtvis... Det kan vara en annan ljus klädsel... Du behöve rju inte ens ha klänning! Vi behöver inte göra så stor sak av det, hitta ett par ljusa linnebyxor och ett ljust linne så är problemet löst! Balen kräver klänning... Men jag sminkades inte upp, mitt hår satte zandra upp, så krångla inte till det en massa!

2008-04-09 @ 15:44:03
Postat av: Morsan

Håller med systeryster, gör den student du vill ha men inte i svart ! Visst, jag är fortfarande besviken över balen m klänning men skulle inte vilja att du gick bara för att någon annan tycker så. Tur att ni tycker lika. Fixa du några kläder som du tycker om och gå din egen väg. Då kommer du långt.
Arbetslös, nej du! Snart har du jobb. Med ditt CV kommer arbetsgivarna att stå i kö. Snyggt jobbat bruden !
Det enda som inte går att lösa är mormor, jag saknar henne lika mycket som du. Kanske ännu mer, du har ju din mamma kvar och det har inte jag. Och du vet väl att mamma är bäst ! Vi får nog hjälpas åt att göra det bästa av situationen så kommer det nog att bli jättebra....
Puss o kram

2008-04-09 @ 19:09:07
Postat av: Rebecca

Haha, men Tedde måste ju vara med. Snart ska jag försöka få upp bilder på honom i skolan >;)

2008-04-12 @ 23:04:53
URL: http://season.blogg.se
Postat av: Andréa

Jag tycker du är negativanathalie!;D Man tar ju bara studenten en gång! (om man inte gillar att gå gymnasiet flera gånger villsäga!)Men jag är glad att du ska ha klol på studenten iaf!!!!!:D puss

2008-04-24 @ 11:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0